Overzicht

Sinds december 2018 werk ik als verkoopmedewerker bij Hans Anders. Ik was op zoek naar een nieuwe baan én een nieuwe bril. Voor de bril had ik een afspraak voor een oogmeting. Op de vacaturesite had ik gezien dat ze bij Hans Anders in de stad bij mij in de buurt een collega zochten. Tijdens de oogmeting kwam dit ter sprake en omdat het gelijk klikte met de Shop manager vroeg ze mij om mijn CV op te sturen. Dat deed ik en een week later was ik aangenomen!

Iedere dag is anders

Ik ervaar mijn baan als leuk en afwisselend. Echt elke dag is anders. Er zijn vaste werkzaamheden maar doordat er iedere dag andere klanten binnenkomen ligt daar altijd wel een uitdaging. Dagelijks zorgen we ervoor dat de winkel er altijd even stralend uitziet. De klanten die binnenkomen ontvangen we hartelijk. We helpen hen en geven ze advies. Ik vind het contact met de verschillende mensen heel fijn, ook omdat ik echt een “mensen-mens” ben.

Daarnaast ben ik druk met voormetingen en oogmetingen, ik zorg ervoor dat de juiste maten worden doorgegeven aan de slijperij, het monteren van de binnengekomen glazen in de monturen en tenslotte pas ik het montuur aan bij de klant. Ik voer ook kleine reparaties uit. De afwisseling in werkzaamheden spreekt mij aan, naast de uitdaging die voor mij ligt: iedere klant naar tevredenheid helpen, prikkelt mij – ik hou wel van een uitdaging.

In de tijd die overblijft zijn er nog diverse andere werkzaamheden in de winkel, zoals het plannen van afspraken, klanten (telefonisch) te woord staan, monturen versturen naar andere filialen, binnengekomen artikelen of bestellingen controleren en de verkoop van bijkomende producten, zoals lenzenvloeistof, brilspray en brilkoordjes.

Powerteam

Iedereen is anders en mede hierdoor ga ik elke dag heel gemotiveerd naar mijn werk. Aan het begin van de werkdag hebben wij een kort overleg waarin we de agenda en de te behalen omzet doorspreken. We nemen dan ook de meldingen van speakap door (dit is het interne communicatiemiddel van Hans Anders). Regelmatig kijken we ook samen hoe de verkopen per week zijn verlopen.

Ik werk samen met Jessica (Shop manager) en wij waren al snel een geolied powerteam. Zelfs de klanten ervaren onze “vibe” die wij met elkaar hebben en dit zorgt voor een gezellige, ontspannen werksfeer. Wij voelen en vullen elkaar goed aan.

De kracht van een goede verkoopmedewerker is in mijn ogen luisteren, observeren en adviseren. De klant moet zich gezien en gehoord voelen. Als zij, door het gevoel van vertrouwen en een goede service, met een blij gevoel de winkel verlaten en zelfs terug blijven komen, weet je dat je de klant goed hebt geholpen.