Blog Ambulant optieker Maarten
Om mensen te voorzien van een bril waarmee ze beter kunnen zien sprak me meteen enorm aan. Zicht is één van de belangrijkste zintuigen die we als mens hebben en dat is iets dat we moeten koesteren. Ook draag ik zelf al van jongs af een bril en was nieuwsgierig naar hoe alles in elkaar zit. Ik werk nu 4 jaar bij Hans Anders en ik heb in die tijd geleerd om meer verantwoordelijkheid te nemen, om geduldiger en empathischer te zijn in mijn interacties met klanten en collega's, en om effectiever te communiceren. Door te werken met een diversiteit aan mensen en situaties, heb ik mijn sociale vaardigheden verbeterd en ben ik meer open-minded geworden.
In mijn vakgebied heb ik ook aanzienlijke groei doorgemaakt. Ik begon als verkoper, maar door trainingen en praktijkervaring heb ik mijn kennis over brillen, oogzorg en klantenservice uitgebreid. Het heeft ertoe geleid dat ik nu Ambulant ben en de opportuniteit heb om in verschillende winkels te staan en om verschillende mensen te leren kennen en zo onrechtstreeks ook mijn kennis te vergroten. Iets wat ik enorm belangrijk vindt, mijn kennis te kunnen vergroten en om te kunnen blijven groeien.
Het hoogtepunt van mijn werk bij Hans Anders is zonder twijfel het moment waarop een klant zijn oprechte waardering uit voor het werk dat we hebben verricht. Het gevoel van voldoening dat voorkomt uit het zien van de impact die we hebben op het leven van andere is onbetaalbaar. Wanneer een klant ons bedankt voor het verbeteren van hun zicht en hen helpt om de wereld helderder te zien, voel ik me echt vervuld.